Skip to content

کدام مرز زمینی برای سفر به ترکیه مناسب تر است؟

همانطور که میدانید کشور عزیزمان ایران در سه شهر با کشور ترکیه دارای مرز مشترک است.

۱- مرز سرو ارومیه

مرز سرو (Serow) در ۴۰ کیلومتری شهر ارومیه واقع شده است. نزدیکترین شهر به این مرز شهر یوکسک اوا (Yüksekova) میباشد که دارای فرودگاه نیز هست. این مرز مناسب مسافرانی است که قصد سفر به شهر وان از طریق ارومیه یا شهرهای غربی کشور میباشند. فاصله مرز سرو تا یوکسک اوا بیست کیلومتر و فاصله آن تا شهر وان ۲۱۰ کیلومتر است. مرز سرو ۲۴ ساعته مشغول ارائه خدمت میباشد.

۲- مرز رازی خوی

این مرز در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرستان خوی واقع شده است و محبوبترین مرز زمینی برای سفر به شهر وان میباشد. پس از عبور از این مرز و برای رسیدن به شهر وان میبایستی مسافت ۹۰ کیلومتری را برای رسیدن به شهر وان پیمود. ساعات کار این مرز از ۹ تا ۱۶ میباشد.

۳- مرز بازرگان

این مرز در نزدیکی شهر بازرگان واقع شده است و نزدیکترین شهر به این مرز دوغو بایزید (Doğubeyazit) که شهر کوچکی است میباشد. شهر ایغدیر مقصد بعدی است که در فاصله ۷۰ کیلومتری از مرز واقع شده است. مرز بازرگان برای مسافرینی که قصد سفر به شهرهای شرقی و شمال شرقی ترکیه نظیر ایغدیر، ارزوروم، ترابزون و همچنین گرجستان را دارند مناسب میباشد. در صورتیکه قصد سفر به شهر وان را دارید خروج از این مرز به هیچ وجه توصیه نمیشود. خدمات مرز بازرگان ۲۴  ساعته است.

جهت رزرو هتل در وان ترکیه به وبسایت ساربان مراجعه کنید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است، اوین نفری باشید که دیدگاه خودرا ثبت میکند!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *