Skip to content

انواع هتل بر اساس استانداردهای جهانی

انواع هتل براساس استانداردهای جهانی موضوعی است که برای گردشگران بسیا حائز اهمیت است. زمانی که صحبت از هتل می شود همگی تصور یک ساختمان شیک و بزرک و لوکس به ذهنشان می آید. درحالی که در گوشه و کنار دنیا انواع مختلفی از هتل ها وجود دارد که نسبت به نوع استفاده و محل قرارگیری به دسته های مختلفی تقسیم شده اند. کلمه hotel در زبان فرانسه به ساختمانی گفته می شد که بازدید کننده زیادی داشته است که به مرور زمان وارد زبانهای دیگر شده و به مکانی که مسافران جهت اقامت کوتاه استفاده می کنند مبدل شده است. در زیر انواع هتلها بصورت مختصر توضیح داده شده است.

1-ایرپورت هتل  ( airport hotel)

این نوع هتل ­ها در نزدیکی فرودگاه قرار داشته و مشتریان آنها را مسافرانی که پرواز آنها دارای توقف طولانی است یا مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده است و یا خدمه و خلبان هواپیماها تشکیل می­ دهند. برخی از این هتل ­ها برای جذب مشتری  ترانسفر رایگان بین هتل و فرودگاه ارائه می ­دهند. جالب است بدانید که به دلیل کوتاه بودن مدت اقامت، برخی از این هتلها هزینه اقامت را بصورت ساعتی محاسبه می ­کنند.

2- سوئیت هتل (Suite Hotels)

اخیرا بسیار در حال گسترش بوده و روز به روز طرفداران زیادی پیدا می ­کنند. سوئیت هتل ­ها دارای یک سالن نشیمن و یک اتاق خواب (تعداد اتاق خواب­ها بستگی به اندازه سوئیت دارد) می ­باشند. افرادی که به مقاصد کاری سفر می­ کنند و مایلند اتاق کار جداگانه در محل اقامت خود داشته باشند اکثر مشتریان این نوع هتل ­ها را تشکیل می ­دهند.

3- ریزورت هتل ( Resort Hotel)

ریزورت هتل­ ها معمولا در کوهستان­ها، جزیزه ها و ساحل ­های خارج از شهر قرار دارند. استخرهای بزرگ، زمین گلف، انواع زمین ­های بازی و… از امکاناتی است که ریزوزت هتل ­ها به مسافرین ارائه می ­دهند. اگر دنبال یک جای دنج برای گذران تعطیلات هستید و یا می­خواهید ماه عسل رویایی و به یادماندنی را تجربه کنید، ریزورت هتل انتخاب ایده آلی برای شما است.

4- متل ( Motel)

متل­ ها معمولا در کنار جاده ها قرار داشته و برای سرویس دهی به راننده خودروهایی که از رانندگی خسته شده اند طراحی شده است. یک متل دارای امکانات حداقلی برای اقامت و پارکینگ بزرگ می باشد.

5- بوتیک هتل ( Boutique Hotel)

بوتیک هتل­ ها دارای طراحی خاصی بوده و معمولا از یک تم مشخصی در انتخاب مبلمان، نقاشی و هر چیزی که مربوط به طراحی داخلی می ­شود پیروی می ­کنند و معمولا کوچکتر از یک هتل عادی می باشند. کسانی که به دنبال محل اقامتی متفاوت در مسافرت خود هستند این نوع هتلها را انتخاب می ­کنند.

6- هاستل ( Hostel)

 

هاستل ها یا به عبارت خودمان مسافرخانه ها فقط جایی برای خواب به مسافرین ارائه می ­دهند. معمولا سرویس­ های بهداشتی این اقامتگاه­ها عمومی بوده و گاها ممکن است تخت شما نیز در یک اتاق عمومی قرار گیرد. هاستل ها مطلوب افرادی هستند که با بودجه محدود مسافرت می ­کنند.

جهت رزرو هتل در وان ترکیه کلیک کنید

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است، اوین نفری باشید که دیدگاه خودرا ثبت میکند!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *